Τα τελευταία -πολλά- χρόνια ο ελληνικός κινηματογράφος αποτελεί ένα διαρκές, ανέλπιστο, κόντρα-σε-κάθε-προγνωστικό, success story. Σπουδαία ταλέντα, περίοπτες φεστιβαλικές πρεμιέρες, αλλεπάλληλα μεγάλα διεθνή βραβεία, συναρπαστικές ιστορίες, βαθιά τεχνική γνώση, αστείρευτη ευρηματικότητα και έμπνευση. Όλα αυτά καθιστούν το ελληνικό σινεμά μια από τις πιο δημιουργικές και ενδιαφέρουσες εθνικές κινηματογραφίες στον κόσμο. Το επίτευγμα αυτό καθώς και τους ανθρώπους που το υλοποιούν θέλει να τιμήσει η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου με τη νέα της καμπάνια για τον ελληνικό κινηματογράφο.
The Acropolis in the 1960s, Santorini in 1968, Athens in the 1970s, 1980s, and 1990s, a country, its people, and its creators across the Fournoi (Ikaria) island complex, America, and Berlin's Kreuzberg. A program without barriers, where fiction replaces documentary, commercially successful films give way to hard-to-find cinematic masterpieces, and political thrillers to tender coming-of-age stories. These and other films will be presented in new digital prints from Thursday, March 31, to Monday, April 4, 2022, with English subtitles and free admission* for the public.
Patriarchy, Matriarchy, #MeToo, 50/50, Cancel Culture, and Greek Cinema. The five-day film tribute at the Onassis Cultural Centre's Upper Stage begins a discussion about the impact of an entire era. A partnership between the Hellenic Film Academy and the Onassis Cultural Centre as part of the "Cinema, Open" program.
MOTHERLAND I SEE YOU screenings provide a thrilling journey through the space and time of Greek cinema and its varied forms, with new digital prints, the majority of which have been restored for the purposes of the initiative, English subtitles, and free admission* for the public. Films ranging from Dimitris Gaziadis' bucolic epic (Astero, 1929) to Nikos Nicolaides' post-apocalyptic cinema (Morning Patrol, 1987) are featured in a tightly-knit program that brings together cinematic genres, generations, groups of creators, social struggles, and the always relevant women's rights issue, history, and fiction.
MOTHERLAND I SEE YOU, an initiative by the Hellenic Film Academy, will premiere as part of the Athens Epidaurus Festival. It includes eleven iconic films, from September 11 to 15.
Η Ακρόπολη του ‘60, η Σαντορίνη του ‘68, η Αθήνα του ‘70, του ‘80, του ‘90, μια χώρα, οι άνθρωποι και οι δημιουργοί της σε διαρκή κίνηση, στους Φούρνους της Ικαρίας, στην Αμερική, στο Κρόϊτσμπεργκ του Βερολίνου. Ένα πρόγραμμα χωρίς στεγανά, όπου η μυθοπλασία διαδέχεται το ντοκιμαντέρ, εμπορικές επιτυχίες δίνουν τη σκυτάλη σε δυσεύρετα κινηματογραφικά διαμάντια, πολιτικά θρίλερ σε τρυφερές ιστορίες ενηλικίωσης. Αυτά και άλλα, από την Πέμπτη 31 Μαρτίου έως τη Δευτέρα 4 Απριλίου 2022, σε νέες ψηφιακές κόπιες, οι περισσότερες από τις οποίες αποκατεστημένες στο πλαίσιο του προγράμματος, με αγγλικούς υπότιτλους και δωρεάν είσοδο* για το κοινό.
Πατριαρχία, Μητριαρχία, #ΜeΤoo, 50/50, Cancel Culture & Ελληνικό Σινεμά. Το πενθήμερο κινηματογραφικό αφιέρωμα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης ανοίγει τη συζήτηση γύρω από το αποτύπωμα μιας ολόκληρης εποχής. Μια συνεργασία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο της δράσης «Σινεμά, Ανοιχτό».
Με νέες ψηφιακές κόπιες, οι περισσότερες από αυτές αποκατεστημένες στο πλαίσιο του προγράμματος, με αγγλικούς υπότιτλους και δωρεάν είσοδο* για το κοινό, οι προβολές του Χώρα, σε Βλέπω επιφυλάσσουν ένα συναρπαστικό ταξίδι στον χωροχρόνο του ελληνικού σινεμά και των διαφορετικών εκφάνσεών του. Κινηματογραφικά είδη, γενιές, παρέες δημιουργών, κοινωνικοί αγώνες και το πάντα επίκαιρο γυναικείο ζήτημα, ιστορία και μυθοπλασία, ενώνονται σε ένα σφιχτοδεμένο πρόγραμμα που χωράει από το βουκολικό έπος του Δημήτρη Γαζιάδη (η «Αστέρω» του 1929 με συνοδεία πρωτότυπης μουσικής της Nalyssa Green) μέχρι το μετα-αποκαλυπτικό σινεμά του Νίκου Νικολαΐδη (η «Πρωινή Περίπολος» του 1987).